Skip to content
Šiame puslapyje...

Procesų atnaujinimas

Konsultavimo procesas

VU SA konsultavimas – centralizuota VU SA konsultavimo sistema, pradėjusi savo veiklą 2022 m. sausį, skirta Vilniaus universiteto studentams konsultuoti akademiniais, socialiniais, saviraiškos galimybių Universitete, LSP ir kitais klausimais. Programai vadovauja VU SA konsultavimo vadovas (-ė), ją sudaro savanoriai (-ės) studentai (-ės), studijuojantys (-čios) Vilniaus universitete, išlaikę (-iusios) VU SA pagrindinių socialinių-akademinių žinių testą bei išreiškę (-usios) motyvaciją veikti konsultavimo grupėje.

VU SA konsultavimo grupė, atkreipdama dėmesį į augantį poreikį Organizacijos ir Universiteto veiklą stiprinti, 2022–2023 m. įsitraukė į šiuos procesus:

  • studentų (-čių) konsultavimą individualiųjų studijų kontekste palaikant tiesioginį santykį su VU Studentų paslaugų ir karjeros skyriumi;

  • lankymąsi VU SA padalinių Visuotiniuose susirinkimuose ir jų metu pristatant konsultavimo sistemą bei pagrindinius studentų (-čių) kreipimusis;

  • reguliarių Organizacijos narių informavimą apie konsultavimo procesus;

  • VU SA padalinių socialinio-akademinio proceso reikalų koordinatorių pareigybės atskyrimą;

  • bendradarbiavimą su VU SA Taryba, kuriant konsultavimo proceso metodinį dokumentą.

VU SA konsultavimo grupę ataskaitiniu laikotarpiu sudarė:

  • Lijana Savickienė (Konsultavimo grupės vadovė, VU KnF)

  • Kasparas Japertas (konsultantas, VU GMC)

  • Rokas Stankūnas (konsultantas, VU KnF)

  • Kamilė Leonaitė (konsultantė, VU KnF)

  • Neda Rasimavičiūtė (konsultantė, VU IF)

VU SA Strateginio veiklos plano 2022–2025 m. ir pamatavimo rodiklių patvirtinimas

Ataskaitiniu laikotarpiu baigėsi 2019-2022 m. galiojusio VU SA Strateginio veiklos plano laikotarpis. Per 2022 metus organizacijoje buvo kuriamas atnaujintas veiklos planas ateinantiems trejiems metams. 2022 m. gegužės 25 d. VU SA Parlamente patvirtintas 2022–2025 m. VU SA strateginis veiklos planas, kuriuo pritarta pagrindiniams organizacijos strateginiams projektams:

Kokybiškoms studijoms ir joms pritaikytai aplinkai pasiekti. Studentui sudarytos sąlygos savarankiškai rinktis studijų kelią, suteikiant reikiamą akademinę pagalbą;

Stipriai organizacijai užtikrinti veikia efektyvi studentų (-čių) saviraiškos skatinimo sistema; Darniai universitetinei bendruomenei burti kuriamas lygiavertis santykis tarp visų bendruomenės narių ir Žalias universitetas.

Taip pat per šiuos metus kiekvienai strateginei krypčiai buvo sutarti ir patvirtinti poveikio matavimo rodikliai, kurie padės įsivertinti pasiektų tikslų poveikį studentams (-ėms), organizacijai ir Universiteto bendruomenei.

Narystė organizacijoje

Šiais metais ir toliau plėtota savirefleksijų kultūra. Norint tobulėti savo srityje ir pažvelgti, ar išsikelti tikslai jau pasiekti (o galbūt jų vis dar siekiama), būtina reflektuoti – šis procesas tapo sisteminiu VU SA veikloje. Būtent savirefleksijų metu Organizacijoje sudaromos galimybės ne tik įvertinti savo tobulėjimą, tačiau ir padėti kiekvienam (-ai) organizacijoje veikiančiam (-ai) nariui (-ei) kryptingai judėti tolyn. Organizuotos #VUSAReflektuoja savaitės, kurių metu organizacijos nariai (-ės) aktyviai reflektavo, vertino savo veiklą organizacijoje, tolimesnius savo tikslus ir galimybes. Struktūriniuose dariniuose, remiantis praėjusiais metais Organizacijoje patvirtinta narystės kelio koncepcija, kas keletą mėnesių organizuotos didesnės apimties refleksijos sesijos komandų viduje.

Užsieniečių studentų (-čių) įtraukimas į organizaciją

Dėl karo Ukrainoje daugėjant užsieniečių studentų (-čių) Universitete ir siekdami tapti dar atviresne organizacija, šiais metais priėmėme ir įtraukėme daugiau nei įprastai užsieniečių studentų (-čių) į VU SA veiklą skirtingais lygmenimis. Keldamiesi strateginius tikslus skyrėme dėmesio ne tik aplinkai pritaikyti, kad dalyvautų ir užsieniečių studentų (-čių), bet ir suteikėme galimybių imtis iniciatyvos organizuojant VU SA projektus, didžiausius renginius, įgyvendinti savo idėjas padaliniuose; didelę dalį kasdienių procesų, organizacijos vidinę informacijos sklaidą, pagrindinius mokymus pritaikėme ir (ar) vertėme į anglų kalbą, parengėme dvikalbės komunikacijos gaires, kad būtų užtikrinta tinkama komunikacija su užsieniečiais (-ėmis) bendruomenės nariais (-ėmis).

Vadovų (-ių) programa

Šiemet organizacijoje ir toliau buvo vykdomas tolygus, visus metus vykstantis kompetencijų kėlimas VU SA vadovams. Pirmą kartą nuo pradžios iki galo buvo ištestuota VU SA Vadovų programa. Programos metu paliečiamos svarbiausios vadovavimo kompetencijos, reikalingos skirtingais kadencijos laikotarpiais: vadovavimas, komandos formavimas, susirinkimų vedimas, tikslų kėlimas, finansų ir biudžeto planavimas, laiko planavimas, sprendimų priėmimas, poveikio įsivertinimas bei grįžtamasis ryšys ir refleksija.

VU SA atstovavimo platforma

Atkreipiant dėmesį į kasmet Revizijos išvadose pabrėžiamą atstovų koordinatorių krūvį koordinuojant padalinio bei centrinio lygmens studentų atstovus, buvo sukurtas Virtualus atstovų koordinatorių įrankis – VU SA atstovavimo platforma. Ši platforma skirta užtikrinti sklandesnį procesą perduodant informaciją apie vyksiančius ir vykusius posėdžius, vieningos studentų pozicijos skleidimą per skirtingus KAP ir centrinius sprendimų priėmimo darinius. Be to, ją galima naudoti kokybiškesniems studentų atstovų inicijuojamiems kiekybiniams ir kokybiniams tyrimams organizuoti.

VU SA darbo reglamento atnaujinimas

Šios kadencijos Parlamente atnaujintas VU SA Darbo reglamentas. Jame numatyti darbo organizavimo pasitelkiant elektronines ryšio priemones principai, patikslinti narių sąrašo apskaitos terminai, atsisakyta perteklinių narių apskaitos veiksmų, susijusių su asmens duomenų rinkimu ir saugojimu, Darbo reglamente aprašytas VU SA savanorių statusas, su tuo susijusios teisės bei pareigos, įtrauktas Institucinio stiprinimo fondas, aprašyti jo įgaliojimai ir statusas organizacijoje bei patikslinta Studentų atstovų (-ių) Senate rinkimo tvarka – iš Darbo reglamento perkeliant ir papildant rinkimų nuostatas atskirame dokumente.