Skip to content
Šiame puslapyje...

Atstovavimas Vilniaus universitete

VU Taryba

Studentų atstovai – Neda Žutautaitė, Justinas Kondratas

VU Taryba – Universiteto valdymo organas, kuris prižiūri, ar Universiteto veikla ir valdymas atitinka Universiteto misiją, veiklos tikslus, uždavinius ir principus, bendruosius akademinius interesus, Statute nustatytus viešumo ir atskaitomybės visuomenei reikalavimus.

Ataskaitiniu laikotarpiu VU Taryboje svarstėme institucinio Vilniaus universiteto vertinimo rezultatus, užsienio studentų Vilniaus universitete situaciją, VU informacinių sistemų būklę ir galimus ateities sprendimus, pedagogų rengimą Universitete, nagrinėjome studentų priėmimo bei infrastruktūros klausimus, dalyvavome strateginėse planavimo sesijose. Pagrindinėmis Tarybos veiklos kryptimis 2023 m. išskirta:

  • Tolesnis biudžeto sudarymo modelio tobulinimas;

  • VU 2021–2025 metų strateginio veiklos plano bei metinio 2023 veiklos plano įgyvendinimo stebėsena;

  • Pedagogikos studijų ir edukologinių tyrimų plėtrai VU būtinos infrastruktūros, organizacinių ir finansinių priemonių numatymas, įskaitant ir tolesnį VU Šiaulių akademijos plėtros darnaus proceso užtikrinimą;

  • Studijų programų bei mokslinių tyrimų tarptautiškumo ir tarpdalykiškumo didinimas;

  • VU informacinių technologijų infrastruktūros atnaujinimo ir plėtros projektų stebėsena;

  • Investicijos į tvarią energetiką bei tvarios energetikos infrastruktūros plėtros projektų vykdymo stebėsena;

  • VU veiklos tęstinumo padidėjusios rizikos sąlygomis užtikrinimo priemonių diegimas ir jų stebėsena.

Šiais metais Universiteto Taryboje pradėta kurti metinio studentų pranešimo tradicija – VU SA Prezidentė dalinosi svarbiausiomis įžvalgomis iš studentų (-čių) gyvenimo universitete aktualijų, apimančių tiek studijų kokybės, individualizavimo ir praktikų klausimus, didesnį dėmesį skiriant tarptautinės studijų patirties, studentų įtraukimo į mokslines veiklas, doktorantūros studijų kokybės užtikrinimo bei studentų poreikius atliepiančios bei į žalumo principus orientuotos Universiteto infrastruktūros prioritetams.

VU Senatas

Studentų atstovai:

Senato kolegijoje – Vanesa Ražinskytė

Studijų komitete – Simonas Granskas, Julija Jarutytė, Klėja Merčaitytė, Lijana Savickienė

Kokybės ir plėtros komitete – Anelė Dromantaitė, Dominyka Goldbergaitė, Vanesa Ražinskytė

Mokslo komitete – Daniel Šematovič, Greta Zaburaitė

VU Senatas – Universiteto valdymo organas, sudarytas iš VU akademinės bendruomenės narių. Senatas yra atsakingas už studijų kokybės priežiūrą ir gerinimą, kultūros, mokslo, tyrimų ir dėstymo laisvės puoselėjimą Universitete. VU Senato darbą organizuoja Senato kolegija, kuri svarsto VU Senato darbotvarkes ir teikia joms siūlymus, atsako už vadybinę darbo dalį, tačiau jokių sprendimų nepriima. Senato darbas yra suskirstytas į 3 pagrindines veiklos sritis. Studijų, Mokslo bei Kokybės ir plėtros komitetai nagrinėja savo veiklos sričiai aktualius klausimus ir išvadas teikia tvirtinti VU Senatui. Ataskaitiniu laikotarpiu vyko išvažiuojamieji VU Senato mokymai.

Šiais metais darbą pradėjo naujos sudėties Senatas, rinkta nauja Senato pirmininkė, dėl Senato sudėties pasikeitimų proporcingai padidėjo ir studentų atstovų skaičius (nuo 8 iki 9). Taip pat pirmą kartą studentų atstove tapo vieno iš Senato komitetų – Studijų komiteto – pirmininko pavaduotoja.

Studentams aktualiausi Senate svarstyti klausimai:

Nutarimas: Atnaujnti Vilniaus universiteto Studijų nuostatai

Nauda studentams: atnaujintuose studijų nuostatuose įtvirtinta individualių studijų koncepcija, leidžianti dar geriau atliepti individualius studentų poreikius studijų procese bei individualizuoti savo studijas, kiekvienoje bakalauro ir vientisųjų studijų programoje tam bus išskirta iki 60 ECTS kreditų. Studentai turės galimybę savo studijų tinkelį praplėsti tarpdisciplininiais dalykais, pasinaudoti mobilumo langų galimybėmis.

Nutarimas: Patvirtinta pedagogų ugdymo koncepcija

Nauda studentams: Universitetas šia koncepcija įsipareigoja telkti visą turimą kūrybinį, intelektinį ir organizacinį potencialą, su tikslu ugdyti XXI amžiaus pedagogus – dalykų ar specializacijų mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus ir visų lygių švietimo vadovus. Pedagogų ugdyme koncepcijoje išskirti keturi pagrindiniai prioritetai - švietimo tyrimų plėtra; pedagogų rengimo studijų programų kokybės gerinimas ir pasiūlos didinimas; pedagogų profesinio augimo užtikrinimas ir partnerysčių skatinimas.

Nutarimas: Patvirtintos Universiteto kalbų politikos gairės

Nauda studentams:

  • Numatytas Universiteto siekis pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų programų studentams (-ėms) sudaryti sąlygas mokytis bent vienos dalykinės užsienio kalbos ir pasiekti C1 lygį;

  • Universitetas įsipareigoja užtikrinti galimybę mokytis mažiausiai dar vienos užsienio kalbos norimu lygiu (A1-B2);

  • Gairėse įtvirtintas universiteto siekis, jog akademinių darbuotojų dėstančių anglų, lietuvių kaip svetimąja arba kita kalba kalbos mokėjimo lygis būtų ne žemesnis nei C1;

  • Gairių įgyvendinimo plane dėstytojams (-oms), kurie (-os) dėsto anglų kalba, numatyta galimybė susidaryti individualų kalbos mokymo(si) planą ir tobulinti savo kalbos mokėjimo kompetencijas. Tam yra skirtos lėšos ir šių metų Universiteto biudžete;

  • Gairių įgyvendinimo plane numatyta sudaryti sąlygas kiekvienam (-ai) studentui (-ei) ir dėstytojui (-ai) iš užsienio dalyvauti organizuojamuose lietuvių kaip svetimosios kalbos mokymo(si) kursuose.

Nutarimas: Patvirtinti Vilniaus universiteto mokslo skatinimo fondo nuostatai

Nauda studentams:

  • Pakeista tarptautinės konferencijos sąvoka (atsižvelgiama į lektorių iš užsienio, o ne dalyvių iš užsienio procentą);

  • Tai sudaro didesnes sąlygas pretenduoti į mokslo skatinimo fondo finansavimą ir studentų mokslinėms konferencijoms (pvz., The COINS, Open Readings).

Nutarimas: Patvirtinti Vilniaus universiteto studijų praktikos reglamento pakeitimai

Nauda studentams:

  • VU KAP gali turėti vieną praktikos vadovą (-ę) (taip suteikiant galimybę, jog praktikos vadovo padalinyje nelieka, o jai vadovauja tik praktikos vadovas organizacijoje);

  • Padalinys turės nusistatyti konkretų vadovaujamų studentų skaičių vienam (-ai) praktikos vadovui (-ei) siekiant, kad praktikos vadovas (-ė) nebūtų vienas (-a) visai kelių dešimčių studentų (-čių) grupei ar kursui;

  • Praktikas bus galima atlikti ne tik individualiai, bet ir grupėse;

  • Pakeista praktikų klasifikacija – be numatomų studijų programose praktikų, kitos praktikos skirstomos į savanorišką, „Erasmus+" ir tikslinę praktiką.

Nutarimas: Patvirtintas Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto medicinos studijų krypties rezidentūros studijų programų trukmės keitimas

Nauda studentams:

  • Studijų programų trukmės ilginimas įgalins pakopinių kompetencijų įgyvendinimą. Rezidentai (-ės) turės daugiau galimybių ar laiko įgyti praktinių įgūdžių.

Nutarimas: Patvirtintas Vilniaus universiteto studijų programų rengimo, vykdymo ir tobulinimo tvarkos aprašas
Nauda studentams:

  • Aiškesnis studijų programų rengimo, vykdymo ir tobulinimo procesas;

  • Įtvirtinta nuostata, kad į studijų programų rengimą turi būti įtraukti studentų atstovai (-ės).

*Nutarimas:*Patvirtintos Vilniaus universitete ketinamos vykdyti studijų programos koncepcijos rengimo gairės

Nauda studentams:

  • Į programos rengimo gaires įtraukta bendrųjų kompetencijų lavinimo studijų programose dalis;

  • Atnaujintos gairės sumažina SP rengimo grupei (tarp kurių privalo būti studentų atstovai (-ės) tenkantį krūvį. Patvirtinus gaires, dalį punktų bus galima perkelti tiesiai į naujai rengiamos studijų programos aprašą.

VU Rektoratas

Studentų atstovė – Neda Žutautaitė

Rektoratas svarsto visus svarbiausius VU klausimus, prieš priimdamas sprendimus teikia pastabas ir komentarus iš padalinių bei teikia išvadas VU Tarybai, Senatui ir Rektoriui, kurie jas priima.

Ataskaitiniu laikotarpiu Rektorate svarstyti VU Studijų nuostatai, dar prieš teikiant juos tvirtinti Senatui, apžvelgtas Universiteto institucinis vertinimas bei rekomendacijos, tarptautinio pritraukimo audito išvados, pagal kurias vėliau per metus rengtas ir tarptautinių studentų (-čių) pritraukimo priemonių planas. Rektorate diskutuota apie Universiteto kalbų politikos gaires, individualiųjų studijų įgyvendinimo tvarką, tarpkryptinių studijų koncepciją, konkursų ir atestacijų nuostatų pakeitimus bei metodiką vertinti pedagogines kompetencijas priėmimo-atestacijos komisijose svarstant pedagogines kandidatūras, taip pat prieš tvirtinant aptarta ir VU diskriminacijos, priekabiavimo, seksualinio priekabiavimo, smurto ir persekiojimo prevencijos politika. VU SA Prezidentė savo ruožtu rektorate tiek aktyviai įsitraukė į studentams (-ėms) rūpimų klausimų aptarimą, tiek paskatino naujas diskusijas pristatydama pirmakursių integracijos tyrimo rezultatus bei rekomendacijas integracijos procesui tobulinti ir iškeldama praktikų kokybės bei praktikos metu studentų (-čių) patiriamų papildomų kaštų klausimą.

Vilniaus universiteto Senato sudaromos komisijos

VU Centrinė ginčų nagrinėjimo komisija

Studentų atstovai – Dominyka Goldbergaitė,, Augustė Grakavinaitė, Simonas Granskas

Komisija nagrinėja skundus dėl padalinių ginčų nagrinėjimo komisijų sprendimų bei ginčus tarp studentų (-čių) ir centrinės administracijos darbuotojų. Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 4 posėdžiai, kurių metu išnagrinėti 8 pareiškimai.

VU Centrinė akademinės etikos komisija

Studentų atstovai – Laura Mackevič, Jorigis Jonas Marčėnas, Dominyka Goldbergaitė (iki 2023 m. balandžio mėn.), Martyna Pikelytė (nuo 2023 m. balandžio mėn.),

Komisija nagrinėja akademinės bendruomenės narių skundus dėl akademinės etikos pažeidimų. Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 5 komisijos posėdžiai, kuriuose nagrinėti 4 pareiškimai.

VU Bendrųjų universitetinių studijų komisija

Studentų atstovės – Augustė Grakavinaitė, Klėja Merčaitytė

BUS komisija yra atsakinga už BUS koncepcijos įgyvendinimą Universitete, vykdo BUS dalykų įgyvendinimo stebėseną ir jų kokybės užtikrinimą.

Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 5 posėdžiai. Jų metu nagrinėti, svarstyti ir tvirtinti nauji bei atnaujinti BUS dalykai, vykdomi lietuvių ir anglų kalbomis. Šiuo laikotarpiu taip pat vyko BUS dalykų peržiūra: peržiūrėti seniausiai vykdomi BUS dalykai, išanalizuoti studentų (-čių) atsiliepimai, pateiktos pastabos dalyko aprašams atnaujinti. Posėdžių metu buvo pristatyta ir nagrinėta 2021–2022 m. BUS analizė.

Ataskaitiniu laikotarpiu patvirtinti ir Senatui svarstyti teikti nauji BUS:

  • Introduction to Climate Change: causes, consequences and solutions

  • Psichologiniai asmeninių finansų sprendimų ypatumai

  • Media literacy

  • Europos Sąjungos ekonominė politika ir ekonomikos stabilumas

  • Anthropology: Social and Cultural Diversity

  • Genocidai. Kaip atpažinti ir suprasti?

Ataskaitiniu laikotarpiu reguliariai peržiūrimi ir teikti koreguoti bei atnaujinti BUS:

  • Atsakingo verslo pradžia

VU Centrinė rinkimų komisija

Studentų atstovė – Airina Mikulėnaitė

VU Centrinė rinkimų komisija yra atsakinga už tinkamą Universiteto valdymo organų rinkimų organizavimą, išrinktų Senato ir Tarybos narių registravimą, Rektoriaus rinkimų rezultatų nustatymą. Esant poreikiui, komisija siūlo Senatui tobulinti rinkimų į Universiteto valdymo organus tvarkas.

Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 9 nuotoliniai Centrinės rinkimų komisijos posėdžiai. Posėdžių metu buvo patvirtintos visų Vilniaus Universiteto kamieninių akademinių padalinių rinkimų komisijų sudėtys, registruoti (-os) kandidatai (-tės) į neužpildytas Senato narių vietas, taip pat tvirtinti rinkimų grafikai į Senato narių vietas kamieniniuose akademiniuose padaliniuose bei tvirtinti balsavimo rezultatai.

VU Emeritūros, afiliacijos ir garbės vardų komisija

Studentų atstovė – Julija Jarutytė

Komisija svarsto ir VU Senatui teikia tvirtinti kandidatūras VU profesoriaus emerito, afilijuotojo profesoriaus, docento, mokslo darbuotojo ir garbės daktaro, alumno ar mecenato vardams gauti.

Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 3 posėdžiai, kuriuose buvo apsvarstytos 9 kandidatūros profesoriaus emerito (patvirtintos 6), 10 kandidatūrų afilijuotojo profesoriaus (patvirtintos 10), 4 kandidatūros afilijuotojo mokslininko (patvirtintos 4) vardams suteikti, o garbės daktaro vardą nutarta suteikti Koen Lenaerts.

Vilniaus universiteto Rektoriaus įsakymu sudaromos komisijos

VU Priėmimo komisija

Studentų atstovė – Neda Žutautaitė

Komisija svarsto ir teikia Universiteto rektoriui tvirtinti aukščiausio lygmens darbuotojų – profesorių ir vyriausiųjų mokslo darbuotojų – kandidatūras akademinėms pareigoms užimti. Atsižvelgusi į studentų apklausas, dėstymo patirtis ir planuojamą akademinę veiklą, studentų atstovė, remdamasi aukščiau išvardytais duomenimis, siūlė tvirtinti ne visas kandidatūras. Centrinė priėmimo komisija iš viso apsvarstė 59 kandidatūras, 34 iš jų bus teikiami (-os) rektoriui.

VU Vienkartinių socialinių stipendijų skirstymo komisija

Studentų atstovai – Ieva Budreikaitė, Dominyka Goldbergaitė, Daniel Šematovič

Vienkartinės socialinės stipendijos yra Universiteto skiriama parama studentams (-ėms), susidūrusiems (-oms) su sunkumais, kurie paveikė jų gyvenimus finansiškai: sunki studento (-ės) ar artimojo liga, artimojo mirtis, negalia ir kitomis ypatingomis situacijomis. Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 3 posėdžiai, kurių metu studentams buvo paskirstyta 604 BSI, t. y. išdalinta 19 044 Eur rudens semestre ir 9 996 Eur pavasario semestre.

VU Vienkartinių tikslinių stipendijų skirstymo komisija

Studentų atstovai – Daniel Šematovič, Einoras Tiškevičius

Vienkartinės tikslinės stipendijos yra Universiteto skiriama skatinamoji parama studentams (-ėms), kurie aktyviai dalyvauja socialinėse, mokslinėse, kultūrinėse ar sportinėse veiklose bei savo pasiekimais atstovauja ir garsina Universiteto vardą. Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 2 posėdžiai, kurių metu studentams buvo paskirstyta 719 BSI, t. y. išdalinta 18 722 Eur rudens semestre ir 15 288 Eur pavasario semestre.

VU Profesoriaus ir docento pedagoginių vardų teikimo komisija

Studentų atstovė – Klėja Merčaitytė

Komisija svarsto ir teikia Senatui tvirtinti dėstytojų kandidatūras dėl pedagoginių vardų suteikimo. Ataskaitiniu laikotarpiu vyko vienas komisijos posėdis, kurio metu buvo svarstomi kandidatai VU profesorių ir docentų pedagoginiams vardams teikti. VU Senatui komisijos vardu buvo siūloma suteikti 48 VU akademiniams darbuotojams pedagoginį vardą.

VU Geriausių dėstytojų pripažinimo komisija

Studentų atstovė – Klėja Merčaitytė

Komisija svarsto kandidatų (-čių) veiklą ir teikia Rektoriui rekomendacijas dėl kandidatų (-čių) pripažinimo geriausiais (-omis) metų dėstytojais (-omis). Vilniaus universiteto studentų (-čių) siūlomų dėstytojų kandidatūras Komisijai svarstyti teikia kamieninio akademinio padalinio administracija kartu su VU SA padaliniu.

Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 1 komisijos posėdis. Posėdžio metu iš padalinių siūlytų kandidatų (-čių) išrinkta 15 geriausių Universiteto dėstytojų, kurie (-os) vėliau buvo apdovanoti (-os) Rektoriaus premija.

Geriausių 2022 m. dėstytojų premijos šiemet įteiktos:
Chemijos ir geomokslų fakulteto profesoriui dr. Rimantui Raudoniui;
Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto profesorei dr. Gretai Drūteikienei;
Filologijos fakulteto asistentui Deividui Zibalui;
Filosofijos fakulteto docentei dr. Birutei Švedaitei-Sakalauskei;
Fizikos fakulteto docentui dr. Domui Paipului;
Gyvybės mokslų centro asistentei dr. Radvilei Rimgailei-Voicik;
Istorijos fakulteto docentei dr. Genei Kirkienei;
Kauno fakulteto docentui dr. Robertui Kudirkai;
Komunikacijos fakulteto docentui dr. Kęstui Kirtikliui;
Matematikos ir informatikos fakulteto asistentui dr. Adomui Birštunui;

Medicinos fakulteto docentei dr. Rūtai Bendinskaitei;
Šiaulių akademijos docentei dr. Jurgitai Lenkauskaitei;
Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto asistentui dr. Viliui Bartninkui;
Teisės fakulteto profesoriui dr. Aurelijui Gutauskui;
Verslo mokyklos docentei dr. Ievai Bužienei.

VU Studijų kokybės komisija

Studentų atstovė – Julija Jarutytė

Komisija sudaryta vadovaujantis VU Studijų programų rengimo, vykdymo ir tobulinimo tvarka. Ši komisija atsakinga už studijų krypčių tobulinimo planų, parengtų po išorinio ekspertinio vertinimo, svarstymą. Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 3 posėdžiai, kurių metu svarstyti 11 studijų krypčių tobulinimo planų (pritarta visiems tobulinimo planams).

Svarstyti tobulinimo planai:

  • Rinkodaros krypties studijų tobulinimo planas;

  • Aplinkotyros krypties studijų tobulinimo planas;

  • Informacijos paslaugų krypties studijų tobulinimo planas;

  • Ekologijos krypties studijų tobulinimo planas;

  • Literatūrologijos krypties studijų tobulinimo planas;

  • Biologijos krypties studijų tobulinimo planas;

  • Istorijos krypties studijų tobulinimo planas;

  • Fizikos krypties studijų tobulinimo planas;

  • Medicinos technologijų krypties studijų tobulinimo planas;

  • Statistikos krypties studijų tobulinimo planas;

  • Verslo krypties studijų tobulinimo planas.

Vilniaus universiteto 2021-2025 m. strateginiam planui įgyvendinti sudarytos darbo grupės ir komisijos

VU studijų kokybės vadovo atnaujinimo darbo grupė

Studentų atstovė – Klėja Merčaitytė

Darbo grupė suburta patvirtinus Universiteto strateginį veiklos planą, kuriame buvo numatyta atnaujinti turimą studijų kokybės vadovą(-ę). Šio vadovo(-ės) atnaujinimas orientuotas į studijų kokybės gerinimo sistemos išsigryninimą, atsakomybių detalizavimą, dermę su Europos aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo nuostatomis ir gairėmis. Studentų atstovas(-ė) įsitraukia į kokybės vadove apibendrinamų vidinių studijų kokybės užtikrinimo procesų ir procedūrų, atsakomybių ir įsipareigojimų studijų kokybei užtikrinti ir tobulinti bei rodiklių, kurie leistų įvertinti studijų kokybę, susitarimų paieškas ir dokumento rengimą.

VU studijų tarptautinimo iniciatyvų komisija

Studentų atstovė – Kornelija Buivydaitė

Komisijai yra teikiamos tarptautinių iniciatyvų paraiškos, kurias įvertinus priimamas sprendimas dėl lėšų skyrimo iniciatyvoms įgyvendinti. Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 4 posėdžiai, kurių metu nagrinėtos 44 pateiktos paraiškos, iš kurių nutarta finansuoti 21 paraišką. Be to, buvo koreguoti komisijos darbo nuostatai, pradėta kurti strategija, kaip pagerinti informacinę sklaidą tarp VU KAP, kad kuo daugiau padalinių įsitrauktų į iniciatyvų kūrimą.

VU Edukacinių iniciatyvų komisija

Studentų atstovė – Neda Žutautaitė

Edukacinių iniciatyvų komisija yra komisija, kuri svarsto, tvirtina ir skiria lėšas dėstytojų iniciatyvoms, skirtoms gerinti studijų procesą, dalykus, jų dėstymą, didinti studentų (-čių) įtraukimą bei įgyvendinti inovatyvias edukacines idėjas, kurioms ne visada pakanka standartinių resursų.

Šiais metais edukacinių iniciatyvų komisijoje patvirtinta 13 paraiškų ir iniciatyvų bei 3 ankstesniais metais įgyvendintų iniciatyvų ataskaitos.

VU Pedagogų rengimo plėtros komitetas

Studentų atstovė – Neda Žutautaitė

Komitetas sudarytas siekiant parengti Pedagogų (-ių) ugdymo plėtros koncepciją Vilniaus universitete bei užtikrinti jos įgyvendinimą.

Ataskaitiniu laikotarpiu buvo parengta ir Senate patvirtinta Vilniaus universiteto pedagogų (-ių) ugdymo koncepcija. Komitete tvirtintos VU Filosofijos fakulteto ugdymo mokslų instituto bei VU Šiaulių akademijos metinės veiklos ataskaitos, 2023 m. veiklos planai bei tarpiniai pedagogų (-ių) plėtros projekto, kurį įgyvendinta VU, rezultatai ir jų sąsajos su Pedagogų (-ių) ugdymo koncepcijos tikslais.

Atvirojo mokslo politikos gairių įgyvendinimo plano rengimo darbo grupė

Studentų atstovė – Neda Žutautaitė

Atvirojo mokslo politikos gairių įgyvendinimo plano rengimo darbo grupė buvo suburta Senate patvirtinus atvirojo mokslo politikos dokumentus. Grupė rengia planą 2023-2028 metams, kuriuo bus įgyvendinami nutarimai, orientuoti į atvirosios prieigos prie mokslo (meno) darbų ir studijų baigiamųjų darbų bei mokslinių tyrimų duomenų didinimą, atvirųjų mokslinių tyrimų duomenų mainų standartus, mokslo rezultatų vertinimą, laisvą ir atvirojo kodo programinę įrangą, atviruosius mokymo(si) išteklius, infrastruktūrą bei visuomenės įtraukimą. Darbo grupė planą vis dar rengia.

VU Tarpkryptinių studijų koncepcijos rengimo darbo grupė

Studentų atstovė – Neda Žutautaitė

Darbo grupė suburta siekiant parengti Vilniaus universitete Tarpkryptinių studijų koncepciją, kuria remiantis būtų galima užtikrinti studijų tarpdalykiškumą bei tarpkryptiškumą, jų individualizavimą. Darbo grupė ataskaitiniu laikotarpiu parengė tarpkryptinių studijų koncepcijos projektą, kuris šiuo metu svarstomas VU Senate.

VU Žaliojo kurso rengimo darbo grupė

Studentų atstovė – Dominyka Goldbergaitė

VU Žaliojo kurso rengimo darbo grupė rengia Vilniaus universiteto Žaliajį kursą, kurio tikslas tapti nuolatinio tvarumo siekiančiu universitetu, ne tik mažinančiu neigiamą poveikį aplinkai dėl vykdomų mokymų, mokslinių tyrimų ir kitų funkcijų, bet ir rodančiu pavyzdį visuomenei renkantis tvarų gyvenimo būdą. Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 2 darbo grupės susitikimai, kurių metų aptartas ir pradėtas rengti VU Žaliasis kursas.

Stipendijų komisijos ir darbo grupės

VU 450-mečio stipendija

Studentų atstovės –Ieva Budreikaitė, Airina Mikulėnaitė, Ieva Šiaudvytytė

VU 450-mečio stipendija yra Universiteto skiriama parama būsimiems (-oms) studentams (-ėms) iš socialiai pažeidžiamų grupių. 100 būsimų studentų (-čių) mokama 200 eurų stipendija pirmuosius studijų metus – nuo rugsėjo iki birželio mėnesio, siekiant mažinti socialinės atskirties problemą. Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 1 posėdis, kurio metu, išnagrinėjus būsimų studentų (-čių) pateiktus prašymus, paskirtos stipendijos.

VU Tech Hub stipendijų komisija

Studentų atstovė – Neda Žutautaitė

Vilniaus universiteto Technologijų uostas (VU Tech Hub) paskelbė konkursą dėl vardinės stipendijos už geriausią studijų metu parengtą baigiamąjį darbą. 300 eurų stipendija buvo skiriama baigiamųjų darbų autoriams šiose kategorijose:

  • „Technologijos visuomenės raidai". Už geriausią darbą, kuriame tiriami ir pristatomi technologiniai sprendimai, lemiantys visuomenės raidą;

  • „Visuomeniniai iššūkiai naujųjų technologijų amžiuje". Už geriausią darbą, tiriantį robotizacijos, skaitmenizacijos ir dirbtinio intelekto poveikį visuomenės ir jos institutų vystymuisi;

  • „Inovacijos gyvenimui". Už geriausią darbą, kuriame siūlomas technologinis sprendimas visuomenės poreikiams tenkinti;

  • „Geriausias tarpdisciplininis darbas". Už geriausią darbą, kuriame nagrinėjamos aktualios sudėtinės problemos ir derinami skirtingų mokslų sričių tyrimo metodai.

Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 1 elektroninis komisijos posėdis, kuriame buvo išrinkti (-os) laureatai (-ės).

VU Kanados lietuvių vardinės stipendijos komisija

Studentų atstovė – Martyna Pikelytė

Kanados lietuvių E. ir V. Kadis vardinės stipendijos yra skiriamos labiau socialiai pažeidžiamiems (-oms) (dėl sunkios finansinės padėties, ligos ar artimųjų mirties) chemijos, biochemijos, mikrobiologijos ir medicinos studentams (-ėms), užsiimantiems (-oms) moksline veikla. Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 1 elektroninė konferencija, kurios metu paskirtos 3 stipendijos studentams.

Nuolatiniai struktūriniai vienetai, komitetai ir komisijos

Trečios studijų pakopos (doktorantūros) studentų atstovavimas

Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 4 bendri susitikimai su doktorantais (-ėmis), VU mokslo prorektore, Doktorantūros ir podoktorantūros skyriumi. Susitikimų metu diskutuota apie doktorantūros integracijos proceso tobulinimą, kylančias problemas (administracines, komunikacines, finansines, krūvio apskaitos, darbo su vadovu (-e), bendruomenės kūrimo) skirtingose mokslo kryptyse. Vykdyti ir individualūs susitikimai su skirtingų mokslo krypčių studentais(-ėmis), kurių metu papildytos informacijos spragos, spręstos einamosios problemos. Praeitais metais suburta doktorantų grupė pasipildė naujais žmonėmis iš skirtingų mokslo krypčių.

Išsigrynintoms problemoms spręsti buvo pasitelkti trys veikimo lygmenys – nacionalinis, universiteto, doktorantūros krypties. Nacionaliniu lygmeniu aktyviai įsitraukta į ŠMSM, LRS susitikimus bei darbo grupes, kuriose atstovauta doktorantams (-ėms) socialinių garantijų (darbo stažo, motinystės, tėvystės, ligos išmokų, pajamų akademinių atostogų metu bei paskolų galimybės užtikrinimo klausimais). Universiteto lygmeniu aktyviai bendradarbiauta su VU Doktorantūros ir podoktorantūros skyriumi dėl integracijos doktorantams (-ėms) organizavimo, doktorantų (-čių) apklausos klausimų keitimo, naujų klausimų įtraukimo, bendrųjų gebėjimų mokymų temų bei mokymų anglų kalba plėtimo. Toliau organizuoti praeitais metais suburtos doktorantų (-čių) grupės susitikimai, padalinių Tarybose keltas klausimas dėl doktorantūros lėšų panaudojimo atskaitomybės, kartu su doktorantais (-ėmis) sukurtas mentorystės konceptas. Doktorantūros krypties lygmeniu kartu su doktorantais (-ėmis) planuota spręsti konkrečias problemas padalinio lygmeniu.

Studijų programų komitetai

Studijų programų komitetai (SPK) yra akademiniai studijų programas koordinuojantys ir jų vykdymą prižiūrintys dariniai. SPK užtikrina studijų programos tikslų, ugdomų kompetencijų, turinio, metodų ir studentų pasiekimų vertinimų vientisumą ir tobulina studijų programą analizuodami studentų (-čių), dėstytojų, absolventų (-čių), socialinių partnerių nuomonę bei kitus studijų programų vykdymo kokybės rodiklius. SPK sudaro ne mažiau kaip 3 dėstytojai (-os), bent 1 socialinis (-ė) partneris (-ė) ir bent 1 studentų atstovas (-ė).

Siekiant užtikrinti efektyvų studentų atstovavimą SPK buvo keliamos studentų atstovų (-ių) kompetencijos: organizuoti centriniai bei padalinių mokymai, kuriuose studentų atstovai (-ės) susipažino su SPK veikla, vykdytos nuomonės rinkimo, apibendrinimo, pristatymo bei įvairių posėdžių simuliacijos, susipažinta su kitų studentų atstovų patirtimi. Kadangi šiemet visose pirmos pakopos studijų programose buvo vykdomi individualiųjų studijų įvedimo pokyčiai, studentų atstovai (-ės) SPK buvo supažindinti su individualiųjų studijų konceptu bei konsultuoti visu ataskaitiniu laikotarpiu. Patys (-čios) atstovai (-ės) aktyviai įsitraukė į individualiųjų studijų įgyvendinimą kiekvieno padalinio kiekvienoje programoje siekdami užtikrinti šio proceso sklandžią eigą. Studentų atstovai (-ės) taip pat laikė jiems (-oms) skirtą testą, leidžiantį jiems (-oms) užtvirtinti svarbiausias akademines, struktūrines žinias bei konceptus, reikalingus atstovauti. Ataskaitiniu laikotarpiu studentų atstovai (-ės) rinko studentų (-čių) nuomonę anketavimo, virtualių tikslinių grupių arba mišriuoju metodu, o surinkti ir susisteminti duomenys buvo panaudoti ir pristatyti SPK posėdžių metu.

Šiemet skirtinguose VU KAP iš viso įvyko 435 posėdžiai, kurių pagrindinė darbotvarkės tema visose pirmosios studijų pakopos SPK buvo individualiosios studijos, o antrosios pakopos SPK – nuo studentų nubyrėjimo mažinimo strategijų iki atsiskaitymo formų keitimo. Detaliau su kiekvieno VU KAP SPK posėdžių statistika susipažinti galite žemiau:

VU KAPSPK posėdžių skaičiusPagrindinės 3 nagrinėtos temos
Chemijos ir geomokslų fakultetas321. Individualiosios studijos
2. Studijų dalykų aprašų korekcijos, tvirtinimas
3. Tiriamojo darbo įvedimo į programą svarstymas
Ekonomikos ir verslo administravimo fakultetas181. Individualiosios studijos
2. Studijų tinklelio išdėstymo koregavimas
3. Studentų (-čių) grįžtamojo ryšio skatinimas
Filologijos fakultetas721. Studijų programos pritaikymas studijoms vykdyti anglų kalba;
2. Naujų pasirenkamųjų dalykų ruošimas, tvirtinimas
3. Užsienio studentų (-čių) pritraukimas
Filosofijos fakultetas571. Studentų (-čių) grįžtamojo ryšio aptarimas
2. Studijų dalykų aprašų korekcijos
3. Baigiamųjų darbų temų, komisijų tvirtinimas
Fizikos fakultetas201. Individualiosios studijos
2. Studijų tinklelio išdėstymo koregavimas
3. Dėstytojų keitimų svarstymai
Gyvybės mokslų centras221. Individualiosios studijos
2. Naujų dėstytojų pritraukimas
3. Studijų dalykų kontaktinių valandų skaičiaus keitimas
Istorijos fakultetas151. Individualiosios studijos
2. Naujų studijų modulių įvedimo svarstymas
3. Studentų (-čių) individualiųjų studijų planų tvirtinimas
Kauno fakultetas341. Individualiosios studijos
2. Baigiamųjų darbų klausimai
3. Studijų tinklelio išdėstymo koregavimas
Komunikacijos fakultetas431. Individualiosios studijos
2. Studijų tinklelio išdėstymo koregavimas
3. Pasirenkamųjų dalykų pasiūlos didinimas
Matematikos ir informatikos fakultetas241. Individualiosios studijos
2. Studijų dalykų aprašų naujinimas
3. Studijų tinklelio išdėstymo koregavimas
Medicinos fakultetas111. Individualiosios studijos
2. Vertinimo sistemų atskiruose studijų dalykuose koregavimas
3. Rėmėjų studentų moksliniams darbams finansuoti paieška
Šiaulių akademija411. Individualiosios studijos
2. Studijų tinklelio koregavimas
3. Paskaitų filmavimo rinkodariniais tikslais svarstymas
Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institutas91. Studijų programų tobulinimas atsižvelgianti į studentų (-čių) atsiliepimus
2. Studentų (-čių) nubyrėjimo klausimas
3. Atsiskaitymų formatų keitimai
Teisės fakultetas31. Individualiosios studijos
2. Vertinimo sistemų tarp studijų dalykų suvienodinimas
3. Studijų dalykų aprašų naujinimas
Verslo mokykla341. Individualiosios studijos
2. Studijų dalykų aprašų naujinimas
3. Didesnio užsienio studentų pritraukimo svarstymai

Akademinių reikalų prodekanų posėdžiai

Studentų atstovė – Klėja Merčaitytė

Akademinių reikalų prodekanų posėdžių metu ruošiamos teikti išvados ir rekomendacijos Universiteto studijų veiklai gerinti. Šiuose posėdžiuose dalyvauja visi už studijas atsakingi Universiteto kamieninių akademinių padalinių vadovų pavaduotojai (-os) bei studentų atstovai (-ės).

Ataskaitiniu laikotarpiu vyko 11 posėdžių, kurių metu buvo kalbama apie studijų individualizavimo procesus, teikiamus dokumentus, susijusius su studijomis ir kitais aktualiais klausimais, buvo svarstoma Studijų programų rengimo, vykdymo ir tobulinimo tvarkos aprašas, Individualiųjų studijų ir pasirenkamųjų dalykų (modulių) įgyvendinimo Vilniaus universitete tvarkos aprašas, Tarpkryptinių studijų koncepcija, VU Tarptautinių studentų pritraukimo priemonių įgyvendinimo planas, Kalbų politikos gairės, diskutuota apie grįžtamojo ryšio studijų procese skatinimą.

VU partnerystės profesorių ir partnerystės docentų skyrimo patariamasis komitetas

Studentų atstovė – Neda Žutautaitė

Komitetas VU rektoriui teikia nuomonę dėl VU partnerystės profesorių ir partnerystės docentų pareigybių suteikimo. Šios pareigybės leidžia paskaitas Vilniaus universitete dėstyti žymiems Lietuvos verslo atstovams, diplomatams ir kitiems savo sričių specialistams, užimantiems vadovaujamas pareigas ar turintiems didžiulę praktinio darbo patirtį.

Ataskaitiniu laikotarpiu 47 pretendentai buvo įvertinti kaip atitinkantys partnerystės profesoriams ir partnerystės docentams keliamus reikalavimus ir buvo pasiūlyti skirti į šias pareigas.

Laikinosios darbo grupės

VU studentų paslaugų darbo grupė

Studentų atstovės – Dominyka Goldbergaitė, Klėja Merčaitytė

Studentų paslaugų darbo grupės tikslas išsigryninti visas VU teikiamas paslaugas bendruomenės nariams, išanalizuoti užsienio universitetų teikiamų paslaugų modelį. Siekiama optimizuoti šiuo metu teikiamas paslaugas, nes dalis jų teikiamos skirtingų skyrių ar centrų bei nepasiekia tikslinės auditorijos. Ataskaitiniu laikotarpiu įvyko 2 susitikimai, kurių metu buvo padaryta visų VU ir VU SA teikiamų paslaugų studentams inventorizacija, paslaugos suskirstytos į kategorijas.

VU emocinės gerovės darbo grupė

Studentų atstovės – Dominyka Goldbergaitė, Neda Žutautaitė

Emocinės gerovės darbo grupė suburta siekiant sukurti emocinės gerovės užtikrinimo sistemą Universitete. Ataskaitiniu laikotarpiu darbo grupėje nagrinėtos šiuo metu studentams (-ėms) teikiamos paslaugos, kurios prisideda prie emocinės gerovės kūrimo Universitete, svarstysta galima jų plėtra. Studentų atstovės didžiausią dėmesį atkreipė į psichikos sveikatos stiprinimui skirtas paslaugas bei priemones Universitete, išreiškė poreikį vykdyti nuolatinę emocinės gerovės studentų (-čių) tarpe stebėseną bei turėti aiškiai visiems bendruomenės nariams (-ėms) žinomus probleminių situacijų įveikos bei krizinių atvejų reagavimo mechanizmus.

VU Stipendijų nuostatų keitimo darbo grupė

Studentų atstovė – Neda Žutautaitė, Lijana Savickienė

VU suburta darbo grupė Stipendijų nuostatų atnaujinimui, siekiant peržiūrėti šiuo metu egzistuojančias studentų paramos formas, efektyvinti dabartinį stipendijų skirstymą, numatyti tikslingas naujas tiek stipendijų, skirtų paramai, tiek skatinimui, formas.

Darbo grupės veikla tęstinė, einamuoju metu yra suplanuoti patobulinimai skatinamųjų stipendijų skyrime, keičiant stipendijos išmokėjimo tvarką ir nenumatant dviejų skirtingų dydžių. Taip pat paramos plėtimui kuriamas naujas stipendijos modelis, skirtas mažiausias pajamas turintiems studentams tam, kad jie galėtų ne dirbti, o studijuoti ir siekti akademinių rezultatų, suteikiant piniginę paramą visus metus kas mėnesį skiriant fiksuotą paramos sumą, o pasiekus tam tikrų pasiekimų – paskatinant papildomai. Ataskaitiniu laikotarpiu buvo vykdomos pakeitimų derinimo procedūros bei rengiama galutinė nuostatų redakcija.